bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

كشف و جمع آوري تيغ اصلاح قاچاق در اصفهان

مورخ 96/04/15 طي بازرسي به عمل آمده توسط بازرسان مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان از يك واحد صنفي تخليه بار در اصفهان، تعداد 5120 عدد تيغ اصلاح صورت خارجي و قاچاق، به ارزش 102/400/000 ريال  كشف، جمع آوري و جهت انجام سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح گرديد.

كشف قهوه قاچاق در اصفهان

مورخ 96/04/15 طي بازرسي به عمل آمده توسط بازرسان مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان از يك واحد صنفي تخليه بار در اصفهان، مقدار 300 كيلوگرم قهوه قاچاق، به ارزش 240/000/000 ريال كشف، ضبط و جهت انجام سير مراحل قانوني، تحويل مراجع ذيصلاح گرديد.

هشدار جدی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان : عرضه آلات و ادوات قلیان در واحدهای صنفی ممنوع است.


هشدار جدی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان
" عرضه آلات و ادوات قلیان در واحدهای صنفی ممنوع است"

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان عرضه قليان و حتي ادوات قليان بحث روز در جامعه امروزي و عمده مشكل خانواده ها است.
مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان در راستاي اين معضل اعلام كرد: با توجه به تعطيلي واحد هاي صنفي چايخانه در اصفهان كه در آن عرضه قليان انجام و در اختيار شهروندان قرار مي گرفت، از این پس فروش هر نوع ادوات و ابزارآلات قليان توسط واحدهاي صنفي مربوطه تخلف و عرضه ادوات قلیان ممنوع شده است.
جواد محمدي فشاركي افزود: با واحدهای صنفی که این نوع اجناس را در معرض فروش بگذارند و يا در ویترین‌شان نمایش دهند، برخورد قانوني صورت گرفته و با خاطيان برابر قانون برخورد لازم انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: در شش ماه سال جاري طي بازرسي به عمل آمده از صنوفی که مبادرت به عرضه ادوات قلیان می کردند، به 52واحد صنفي متخلف اخطاريه داده شد و 14 واحد صنفي پلمپ صادر و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري به عمل آمد.
جواد محمدي فشاركي گفت: این اقدام در قالب طرح مقابله با عرضه قلیان و آلات و ادوات آن در سطح استان اصفهان و اجرای قانون جامع مبارزه با دخانیات و حفظ سلامتی مردم صورت می گیرد چرا كه عرضه آن در جامعه نقش مهمی در افزایش تقاضای جوانان ایفا می‌کند.
وی در ادامه افزود: از فروشندگان ادوات قلیان درخواست ميكنيم تا تغییر شغل داده و جواز کسب رسته های دیگر را انتخاب و به شغل ديگري مشغول شوند و يا ادوات قليان را از واحدهاي صنفي حذف کنند.
محمدي فشاركي تاكيد كرد: بازرسان مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان، عرضه كنندگان آلات و ادوات مصرف قليان را شناسایی و از ادامه فعاليت آنان جلوگيري به عمل آورده و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.
وی با اشاره به مشوقهایی که برای صنوف مرتبط با قلیان که تغییر شغل داده اند نیز اظهارداشت: کاهش روال اداری و تسهیل در صدور پروانه کسب جدید و ارائه تخفیفات مربوطه از مشوقها در این زمینه هستند.
محمدي فشاركي در پايان گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر چايخانه داراي پروانه كسب نداريم و تمامي چايخانه هاي رسمي مجوزدار تعطيل شده اند، عملاً دليلي بر عرضه آلات و ادوات قليان وجود ندارد. اميدواريم با اقدامات در حال انجام تا پایان امسال فعالیت تمامی واحدهای صنفي عرضه كننده ادوات قلیان در اصفهان متوقف شود.

برگزاري جلسه با حضور حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد صادق موحد ابطحي

به گزارش روابط عمومي مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان،‌ مورخ 96/04/14 جلسه اي با حضور سخنران و استاد حوزه و دانشگاه در دفتر مدير بازرسي و نظارت اصناف استان اصفهان برگزار گرديد.
در اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين ابطحي از نمايشگاه دايمي كشفيات كالاي قاچاق اين مديريت بازديد به عمل آورد و ضمن تقدير و تشكر از عملكرد اين مديريت، خصوصا در امر مبارزه با قاچاق كالا، گفت:

توفيق رفيق حالم شد كه از مجموعه مديريت بازرسي و نظارت اصناف استان ديداري داشته باشم كه جدا زحمات و خدمات وتلاش هاي عزيزان زحمت كش و خدوم در اين مجموعه قابل تقدير و تشكر است و لازم است كه مردم متدين ما از مضرات و آسيب هايي كه كالاهاي قاچاق براي آنان دارد و آنچه دشمنان عليه ملت و نظام و بويژه جوانان عزيز ما تدارك ديده اند آگاهي و آشنايي پيدا كند.

وي خاطر نشان كرد: امروزه دشمنان انقلاب از طرق مختلف در صدد ضربه زدن به سر فصل هاي نظام هستند كه يكي از اين سر فصل ها ضربه زدن به اقتصاد و سلامت مردم بوسيله قاچاق كالاهاي بي كيفيت و بعضا تقلبي قاچاق ميباشد.
وي در ادامه گقت: كار شما بسيار ارزشمند است و كاري سنگين است كه حضرت آقا (مدظله العالي) روي آن عنايت دارند و حتما امام زمان (عج) هم نظر ويژه اي روي آن خواهند داشت و اين مبارزه از روا شدن ظلم بر مردم و نا رضايتي آنان جلوگيري خواهد كرد.
حجت الاسلام ابطحي در پايان گفت: بدين وسيله مراتب تقدير و تشكر خود را از زحمات مديريت و نيروهاي تلاشگر اين مديريت ابراز داشته و براي همه عزيران اجر، قوت، عزت و آرزوي توفيق روزافزون را دارم و اميدوارم بتوانيم آنچه را امروز در اين مجموعه ديديم از طريق مجالس و محافل مختلف به مردم منتقل نماييم.

در ابتداي اين ديدار، مهندس جواد محمدي فشاركي، مدير بازرسي و نظارت اصناف استان گزارشي از عملكرد اين مديريت در حوزه بازرسي و نظارت بر اصناف، همچنين مبارزه با قاچاق كالا در سطح عرضه و اقدامات صورت گرفته در اين موضوع ارائه نمود.