bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

اخبار کل

رعایت عفاف و حجاب در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی الزامی است...

رعایت عفاف و حجاب در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی الزامی است

به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان با اعلام این خبر گفت:
اصناف و بازاریان اصفهان همواره پایبند به مسائل شرعی و قانونی و حفظ حیا و عفت در محل کسب بوده و هستند و رعایت دقیق این مسائل جهت برکت در کسب و کار از زمان‌های گذشته تاکنون جزء دغدغه های اصلی آنان بوده است، ولی متاسفانه هستند عده‌ی معدودی از کسبه که به این مهم عمل ننموده و با قانون‌شکنی موجبات نارضایتی جامعه و اصناف متدین را فراهم می‌آوردند.

وی ادامه داد: کلیه متصدیان واحدهای صنفی موظف‌اند طبق دستورالعمل های ابلاغی نسبت به رعایت حجاب و عفاف در واحد صنفی خود اقدام نموده و تمام نکات مرتبط با دستورالعمل عفاف و حجاب که از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه به آنان اعلام شده را رعایت نمایند .
مدیران مجتمع‌های تجاری نیز واحدهاي صنفی را ملزم به رعایت پوشش مناسب نمایند ، و در صورت عدم رعایت قانون توسط متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی و یا سرویس دهی به افراد بی‌حجاب و یا افراد با پوشش لباس‌های مبتذل، نامتعارف و بدن‌نما، طبق قانون با متصدی مربوطه برخورد خواهد شد.

محمدی فشارکی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفت عمومی در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است خاطرنشان کرد: کسبۀ و بازاریان نیز در راستای اجرای دقیق «طرح نور فراجا با موضوع رعایت عفاف و حجاب» و رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در پایان با تاکید بر رعایت حداکثری قوانین و مقررات صنفی در محل کسب، خاطرنشان کرد: برخورد قهری زیبنده اصناف نیست چرا که متصدی واحد صنفی جهت دریافت مجوز فعالیت کسب و کار، آموزش لازم را فرا گرفته و تعهداتی داده است که ملزم به رعایت آنها می‌باشد و در همین رابطه رعایت حجاب تبعیت از شرع و قانون است و سرپیچی از آن جرم بوده و کسی که قانون را رعایت نمیکند، مرتکب جرم شده است و کشف حجاب توسط متصدی و یا کارکنان واحد صنفی و یا سرویس دهی به مشتریان قانون شکن جرم تلقی می شود و با متصدی مربوطه برخورد قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

حضور مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در جلسه سالانه اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان

حضور مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در جلسه سالانه اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان.
این مراسم به میزبانی رییس و اعضای هیئت مدیره اتحاديه صنف مذکور در محل سالن همایش باغ غدیر اصفهان برگزار گردید.
در این مراسم از پیشکسوت اتحادیه با اهداء لوح سپاس، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

دیدار روئسای اتحادیه‌های صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات رایانه ای و دفاتر فروش آهن اصفهان

دیدار روئسای اتحادیه‌های صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات رایانه ای و دفاتر فروش آهن اصفهان با مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان.
بیان مسائل صنفی، همچنین تعامل و تبادل نظر پیرامون رفع موضوعات و مشکلات کسبه‌ و اتحادیه مربوطه از مواردی بود که در این دیدارها مطرح و راهکارهایی ارائه گردید.

دیدار مشاور حقوقی اتاق اصناف اصفهان با مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان

دیدار مشاور حقوقی اتاق اصناف اصفهان با مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان.

برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته جهت توانمندسازی و معاضدت حقوقی با اتحادیه‌های صنفی و تعامل سازنده با نهادهای اجرایی و قضایی جهت حل و فصل مسائل حقوقی مرتبط با اصناف و دفاع از منافع اتاق اصناف و اتحادیه‌های زیر مجموعه در دعاوی و ترافعات، همچنین بيان مسائل و مشکلات حقوقی مبتلا به اصناف و سایر موضوعات در این حوزه‌، از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و مورد بحث و تبادل نظر حاضران قرار گرفت.