bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

اخبار کل

جلسه‌ی پرفيض زیارت عاشورای آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در محل ساختمان شماره 2 اتاق اصناف اصفهان

به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، صبح امروز جلسه‌ی پرفيض زیارت عاشورای آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و صبحانه کاری با حضور رییس ‌و اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف اصفهان، مدیر و پرسنل مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان و کارمندان اتاق اصناف مرکز اصفهان در سالن جلسات ساختمان شماره ۲ اتاق اصناف برگزار گردید.
پس از جلسۀ زیارت عاشورا، نشست صمیمانه ای با هدف تبیین و بررسی مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف کاری تشکیل و مسائل مربوط به کارکنان مطرح و مورد بحث و تبادل‌نظر حاضرین قرار گرفت.

رعایت عفاف و حجاب در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی الزامی است...

رعایت عفاف و حجاب در مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی الزامی است

به گزارش روابط عمومی بازرسی و نظارت اصناف استان، جواد محمدی فشارکی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان با اعلام این خبر گفت:
اصناف و بازاریان اصفهان همواره پایبند به مسائل شرعی و قانونی و حفظ حیا و عفت در محل کسب بوده و هستند و رعایت دقیق این مسائل جهت برکت در کسب و کار از زمان‌های گذشته تاکنون جزء دغدغه های اصلی آنان بوده است، ولی متاسفانه هستند عده‌ی معدودی از کسبه که به این مهم عمل ننموده و با قانون‌شکنی موجبات نارضایتی جامعه و اصناف متدین را فراهم می‌آوردند.

وی ادامه داد: کلیه متصدیان واحدهای صنفی موظف‌اند طبق دستورالعمل های ابلاغی نسبت به رعایت حجاب و عفاف در واحد صنفی خود اقدام نموده و تمام نکات مرتبط با دستورالعمل عفاف و حجاب که از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه به آنان اعلام شده را رعایت نمایند .
مدیران مجتمع‌های تجاری نیز واحدهاي صنفی را ملزم به رعایت پوشش مناسب نمایند ، و در صورت عدم رعایت قانون توسط متصدیان و کارکنان واحدهای صنفی و یا سرویس دهی به افراد بی‌حجاب و یا افراد با پوشش لباس‌های مبتذل، نامتعارف و بدن‌نما، طبق قانون با متصدی مربوطه برخورد خواهد شد.

محمدی فشارکی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفت عمومی در مراکز خرید و فروشگاه‌ها بر عهده متصدی واحد صنفی است خاطرنشان کرد: کسبۀ و بازاریان نیز در راستای اجرای دقیق «طرح نور فراجا با موضوع رعایت عفاف و حجاب» و رعایت حریم خانواده به این مهم توجه بیشتری خواهند داشت.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در پایان با تاکید بر رعایت حداکثری قوانین و مقررات صنفی در محل کسب، خاطرنشان کرد: برخورد قهری زیبنده اصناف نیست چرا که متصدی واحد صنفی جهت دریافت مجوز فعالیت کسب و کار، آموزش لازم را فرا گرفته و تعهداتی داده است که ملزم به رعایت آنها می‌باشد و در همین رابطه رعایت حجاب تبعیت از شرع و قانون است و سرپیچی از آن جرم بوده و کسی که قانون را رعایت نمیکند، مرتکب جرم شده است و کشف حجاب توسط متصدی و یا کارکنان واحد صنفی و یا سرویس دهی به مشتریان قانون شکن جرم تلقی می شود و با متصدی مربوطه برخورد قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

حضور مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در جلسه سالانه اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان

حضور مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان در جلسه سالانه اعضای اتحادیه صنف تولیدکنندگان محصولات نساجی اصفهان.
این مراسم به میزبانی رییس و اعضای هیئت مدیره اتحاديه صنف مذکور در محل سالن همایش باغ غدیر اصفهان برگزار گردید.
در این مراسم از پیشکسوت اتحادیه با اهداء لوح سپاس، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

دیدار روئسای اتحادیه‌های صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات رایانه ای و دفاتر فروش آهن اصفهان

دیدار روئسای اتحادیه‌های صنف آبمیوه، بستنی و کافی شاپ، فن آوری اطلاعات و ارتباطات رایانه ای و دفاتر فروش آهن اصفهان با مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان.
بیان مسائل صنفی، همچنین تعامل و تبادل نظر پیرامون رفع موضوعات و مشکلات کسبه‌ و اتحادیه مربوطه از مواردی بود که در این دیدارها مطرح و راهکارهایی ارائه گردید.