bazresiasnafisf.ir

آیا می دانید ...؟ : جبران خسارات وارد شده به واحد صنفی در اثر تعطیل غیرموجه با مجوز اتحادیه یا مراجع دیگر، به استناد نظر کمیسیون نظارت، برعهده دستور دهنده است.

‍ طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در استان اصفهان

 طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و عرضه اقلام ضروری در آستانه بازگشایی مدارس در استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان، با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید مراکز آموزش عالی و بازگشایی مدارس، همچنین افزایش تقاضا در برخی از کالاها و خدمات، این مديريت همچون سال های گذشته، در راستای پيشگيري از افزایش غیرمنطقی قیمتها، از تاریخ ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ طرح تشدید بازرسی و نظارت را در سراسر استان آغاز نموده است.
در همین راستا مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان گفت: با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، طرح نظارتی ویژۀ بازگشایی مدارس از ۱۷ شهریورماه اجرا و تا تاریخ ۱۵ مهرماه به صورت همزمان در سراسر استان ادامه دارد که در این بازه زمانی بازرسان اصناف استان در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پايش عرضۀ اقلام ضروری این ایام، با هرگونه تخلف صنفي برخورد قانوني لازم را انجام و با تشكيل پرونده، متخلفانِ در هر صنف را به اداره كل تعزیرات حکومتی استان معرفی مي نمايند.
جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر بازار توزیع و اقلام ضروری سال تحصیلی، با نظارت ۸۹ نفر از بازرسان اصناف به همراه ۲۴۵ نفر از ناظران افتخاری در سطح اصفهان میباشد افزود: رسیدگی سریع و به موقع گزارش‌های مردمی، ممانعت از گرانفروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت‌های بازرسان است که در صورت مشاهدۀ تخلف برابر قانون با متصدیان مربوطه برخورد خواهد شد.
وی در ادامه گفت: کلیۀ صنوف و مراکز عرضه موظف اند ضمن نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها و نصب نرخ نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان و رعایت نرخهای مصوب با درصد سود قانونی، از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌التحریرخارجي قاچاق، تقلبی و يا داشتن تصاوير خارج از فرهنگ اسلامي ايراني خودداری کنند.
محمدي فشاركي با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات یادآور شد: شهروندان گرامي هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود به واحدهاي صنفي معتبر و داراي پروانه كسب مراجعه نمايند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن هاي ۳۲۳۵۲۰۱۲ – ۳۲۳۵۲۰۱۳ و یا ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و یا گزینه شکایات مردمی در وب سایت این مدیریت به نشانی bazresiasnafisf.ir به ستاد خبري و دايره رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمي این مديرت اطلاع دهند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

هرگونه کپی برداری فقط با قید منبع مجاز می باشد.